آیت الله اعرافی در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش:

تمام دستگاه‌ها باید در عمل و برنامه پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جمع شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش مجموعه‌ای فرانهادی، کاربردی و کلان است همه باید پای کار دستگاه تعلیم و تربیت بیایند و تمام دستگاه‌ها در عمل و برنامه، پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله اعرافی با اشاره‌ به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت افزود: همه ما مدیون آموزش و پرورش هستیم و باید با عزمی مضاعف به کمک این نهاد با اهمیت بیاییم زیرا سعادت کشور در امور مادی و معنوی با تقویت آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه اظهارکرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای فرانهادی، کاربردی و کلان است همه باید پای کار دستگاه تعلیم و تربیت بیایند و تمام دستگاه‌ها در عمل و برنامه، پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که همه باید اول بگوییم برای آموزش و پرورش چه‌ کاری کردیم بعد از این دستگاه مطالبه کنیم، تصریح کرد: سعادت کشور در این است که آموزش و پرورش اولویت یک یا یکی از اولویت‌های برتر کشور باشد و همه نسبت به آن مسئولیت دارند اگر بخواهیم دستگاه و ایران قوی داشته‌ باشیم مستلزم این است که آموزش و پرورش قدرت تکان دادن دیگر سیستم‌ها را داشته باشد.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: باید شورای آموزش و پرورش در هر شهر و استان اولین شورای آن باشد و استاندار و امام جمعه پای کار آموزش و پرورش باشند.

در ادامه این نشست مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حرکت عظیم و فرهنگی حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام در ادامه حماسه عاشورا افزود: عاشورا آینه تمام نمای معارف اسلامی است، عاشورا در منطق عادی پایان خط بود اما این نشد بلکه غروب مظلومه عاشورا آغاز یک تاریخ جدید برای اسلام شد.